Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh ložisek turbodmychadla pro nízkoviskózní oleje
Plánka, Jakub ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
První část této diplomové práce obsahuje charakteristiku kluzných ložisek, jejich funkci a způsoby mazání. Dále popisuje chování rotoru turbodmychadla a jevy doprovázející pohyb rotoru. V další části se zabývá výpočtovými a experimentálními metodami pro ověření návrhu kluzného ložiska. Praktická část je zaměřena na ověření původního návrhu kluzných ložisek a vytvoření nového návrhu ložisek společně s rotorem za použití MBS. V druhé části je vypracován a analyzován nový návrh a to včetně výkresové dokumentace.
Design of a Magnetic Bearing for an Electrical Machine
Rúra, Dávid ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
The current development in the field of electric machinery is focusing on high-speed electric machines. This opens also other fields related to high-speed machines. One of them are magnetic bearing systems. Tradition approach of using ball bearing brings a few problems in design dealing with friction at high speeds. Together with magnetic bearings, development is their control. Faster chips opened a new way of thinking of control and helped to evolve robust control loops. The biggest advantage of magnetic bearing is non-friction run and almost no maintenance. Compare to traditional ball bearing, a magnetic bearing system needs more space and in some applications could happen that the shaft will be twice as long. This problem can be solved designing complex system with motor and integrated magnetic bearing what leads to downsizing. In this master thesis, the design of magnetic bearing for 12kw, 45000rpm is discussed. It focuses on practical design and correlations between parameter selection. The analytical approach is used to sketch the design and optimization is done afterwards. Problem with an analytical design is that it doesn't cover all parasitic phenomenae and thus numerical modelling snd optimization are demanded. Also, the critical speed analyze is included in this thesis. The results of the work will be used for manufacturing prototype as an extension to the existing high-speed machine.
Seismická analýza čerpadla 200-QHD
Čapičík, Martin ; Chlud, Michal (oponent) ; Lošák, Petr (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je dynamická analýza hriadeľu podávacieho čerpadla QHD-200. V úvode práce uvádzame základné rovnice používané všeobecne v dynamike a možné metódy ich riešenia. Ďalej sa sústreďujeme na špecifiká dynamiky rotorov a na jednoduchom Lavalovom modeli si ukážeme ich matematickú interpretáciu. Na základe zadaného zaťaženia vo forme akcelerogramu vytvárame spektrum odozvy pomocou rôznych postupov (metód) a porovnávame ich nároky na strojový čas. V ďalšej časti sa venujeme príprave troch konečnoprvkových modelov rôznej úrovne. Robíme modálnu analýzu, zisťujeme vlastné tvary a hodnoty vlastných frekvencií. Následne jednotlivé modely podrobíme prechodovej analýze a to zaťažením pomocou akcelerogramu. Vyhodnotíme posuvy vo vybraných miestach modelu. Nakoniec určíme či dôjde k vymedzeniu vôle medzi obežným kolom a statorom. Vyhodnotíme sily pôsobiace na ložiská.
Design of a Magnetic Bearing for an Electrical Machine
Rúra, Dávid ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
The current development in the field of electric machinery is focusing on high-speed electric machines. This opens also other fields related to high-speed machines. One of them are magnetic bearing systems. Tradition approach of using ball bearing brings a few problems in design dealing with friction at high speeds. Together with magnetic bearings, development is their control. Faster chips opened a new way of thinking of control and helped to evolve robust control loops. The biggest advantage of magnetic bearing is non-friction run and almost no maintenance. Compare to traditional ball bearing, a magnetic bearing system needs more space and in some applications could happen that the shaft will be twice as long. This problem can be solved designing complex system with motor and integrated magnetic bearing what leads to downsizing. In this master thesis, the design of magnetic bearing for 12kw, 45000rpm is discussed. It focuses on practical design and correlations between parameter selection. The analytical approach is used to sketch the design and optimization is done afterwards. Problem with an analytical design is that it doesn't cover all parasitic phenomenae and thus numerical modelling snd optimization are demanded. Also, the critical speed analyze is included in this thesis. The results of the work will be used for manufacturing prototype as an extension to the existing high-speed machine.
Návrh ložisek turbodmychadla pro nízkoviskózní oleje
Plánka, Jakub ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
První část této diplomové práce obsahuje charakteristiku kluzných ložisek, jejich funkci a způsoby mazání. Dále popisuje chování rotoru turbodmychadla a jevy doprovázející pohyb rotoru. V další části se zabývá výpočtovými a experimentálními metodami pro ověření návrhu kluzného ložiska. Praktická část je zaměřena na ověření původního návrhu kluzných ložisek a vytvoření nového návrhu ložisek společně s rotorem za použití MBS. V druhé části je vypracován a analyzován nový návrh a to včetně výkresové dokumentace.
Seismická analýza čerpadla 200-QHD
Čapičík, Martin ; Chlud, Michal (oponent) ; Lošák, Petr (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je dynamická analýza hriadeľu podávacieho čerpadla QHD-200. V úvode práce uvádzame základné rovnice používané všeobecne v dynamike a možné metódy ich riešenia. Ďalej sa sústreďujeme na špecifiká dynamiky rotorov a na jednoduchom Lavalovom modeli si ukážeme ich matematickú interpretáciu. Na základe zadaného zaťaženia vo forme akcelerogramu vytvárame spektrum odozvy pomocou rôznych postupov (metód) a porovnávame ich nároky na strojový čas. V ďalšej časti sa venujeme príprave troch konečnoprvkových modelov rôznej úrovne. Robíme modálnu analýzu, zisťujeme vlastné tvary a hodnoty vlastných frekvencií. Následne jednotlivé modely podrobíme prechodovej analýze a to zaťažením pomocou akcelerogramu. Vyhodnotíme posuvy vo vybraných miestach modelu. Nakoniec určíme či dôjde k vymedzeniu vôle medzi obežným kolom a statorom. Vyhodnotíme sily pôsobiace na ložiská.
Pohyb rotoru uloženého v aerodynamických ložiskách
Půst, Ladislav ; Šimek, J. ; Kozánek, Jan
Ložisko s sýkyvnými segmenty jsou často užívaná v rychloběžných strojích. Přesné řešení ložiskových charakteristik, včetně pohybu segmentu je obtížné a dosu nezpracované. Je předloženy přibližná metoda výpočtu pohybu tuhého rotoru s velkými výchylkami omezenými pouze vůlí aerodynamických ložisek. Model tuhostních a tlumících sil platící pro celou oblast pohybu čepu v rámci ložiskové vůle je založen na transformaci tuhostních a tlumicích matic vypočtených pro dvě stacionární polohy čepu pomocí korekční funkce. Pohybové rovnice rotoru na dvou aerodynamických ložiskách s nelineárními charakteristikami jsou numericky řešeny a jsou uvedeny výsledné časové průběhy a trajektorie rovinného pohybu čepů.
Účinek motoru s omezeným výkonem na kmitání systému s blízkými rezonancemi
Půst, Ladislav
Je zkoumáno dynamické chování soustavy s dvěma stupni volnosti buzené odstředivou silou od nevývažku. Elektromotor omezeného výkonu pohání nevyvážený rotor. Měkké vlastnosti zdroje energie silně ovlivňují odezvy kmitajícího systému, zvláště když jeho vlastní frekvence jsou blízko sebe. Toto je častý případ v technické praxi, zvláště u rotačních strojů, kde anizotropie tuhostí rotorových stojanů vede k zajímavým dynamickým jevům. Zvláštní pozornost je věnována také vnitřní dynamické vazbě mechanické části elektrického motoru s jeho elektromagnetickou částí při přechodovém kmitání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.